Consultanta privind implementarea Sistemului de management al calităţii, în conformitate cu ISO 9001
Se adreseaza tuturor companiilor ce doresc sa-si imbunatateasca performanta si competitivitatea pe piata nationala si internationala. SR EN ISO 9001: 2001 este un standard ce stabileste cerintele pentru un sistem de management al calitatii, care prevede:
- Identificarea proceselor desfasurate, a modului de desfasurare si a legaturilor dintre ele (procese de management, de asigurare a resurselor, de realizare a serviciilor si de monitorizare) .
- Documentarea Sistemului de Management al Calitatii prin Manualul Calitatii, proceduri de sistem, proceduri si instructiuni de lucru; .
- Stabilirea modului de elaborare, verificare, aprobare a documentelor si nivelele de responsabilitate implicate, precum si a regulilor de difuzare si retragere a documentelor.
- Stabilirea regulilor de efectuare a modificarilor in documente si date.
- Stabilirea regulilor privind documentele externe.
- Cerinte referitoare la identificarea, pastrarea, protectia, retragerea si arhivarea inregistrarilor calitatii, a caror mentinere demonstreaza functionarea Sistemului de Management al Calitatii.
- Cresterea profiturilor prin eficientizarea costurilor.
- Protejarea imaginii firmei prin prevenirea aparitiei neconformitatilor : reclamatii, alerte/retrageri de produse, interventii ale autoritatilor si sanctionari, etc.
De ce ISO 9001
- Definirea politicii conducerii privind calitatea, obiectivele si tintele de atins.
- Orientarea politicii organizatiei catre client, in scopul satisfacerii cerintelor acestuia.
- Organizarea functionala cu responsabilitati pe nivele ierarhice bine definite.
- Definirea functiilor specifice de supraveghere a Sistemului de Management al Calitatii.
- Definirea proceselor de comunicare in interiorul organizatiei si analiza periodica a functionarii Sistemului de Management al Calitatii.
Avantajele implementarii Sistemului de Management al calitatii in conformitate cu ISO 9001:
- Prestigiul companiei.
- Eliminarea concurentei.
- Crearea unei imagini favorabile.
- Demonstrarea profesionalismului si seriozitatii firmei.
- Focalizarea pe client si imbunatatirea continua.
- Cresterea cifrei de afaceri.
- Agreerea ca furnizor autorizat pentru posibilii clienti.
- Cresterea profiturilor si eficientizarea costurilor.
- Gestionare corespunzatoare a proceselor.
- Largirea pietelor de desfacere si extindere pe pietele externe.
- Cresterea vanzarilor.
- Participarea la licitatii si adjudecarea unor proiecte.
Etapele implementarii sistemului de management al calitatii
- Analiza diagnostic a organizatiei.
- Stabilirea politicii si a obiectivelor în domeniul calitatii de catre managementul de vârf.
- Constituirea Departamentului Calitate.
- Instruirea personalului.
- Identificarea proceselor sistemului de management al calitatii, stabilirea indicatorilor de performanta.
- Elaborarea documentelor sistemului de management al calitatii.
- Instruirea personalului organizatiei în domeniul de audit intern al calitatii.
- Efectuarea de audit intern.
- Efectuarea de audit extern de secunda parte la furnizori.
- Stabilirea si aplicarea actiunilor corective/preventive.
- Revizia si definitivarea documentelor sistemului de management al calitatii.
- Efectuarea analizei de management.
- Efectuarea auditului de precertificare.