Consultanta privind implementarea Sistemului de management al calităţii, în conformitate cu ISO 9001

Se adreseaza tuturor companiilor ce doresc sa-si imbunatateasca performanta si competitivitatea pe piata nationala si internationala. SR EN ISO 9001: 2001 este un standard ce stabileste cerintele pentru un sistem de management al calitatii, care prevede:

  1. Identificarea proceselor desfasurate, a modului de desfasurare si a legaturilor dintre ele (procese de management, de asigurare a resurselor, de realizare a serviciilor si de monitorizare) .
  2. Documentarea Sistemului de Management al Calitatii prin Manualul Calitatii, proceduri de sistem, proceduri si instructiuni de lucru; .
  3. Stabilirea modului de elaborare, verificare, aprobare a documentelor si nivelele de responsabilitate implicate, precum si a regulilor de difuzare si retragere a documentelor.
  4. Stabilirea regulilor de efectuare a modificarilor in documente si date.
  5. Stabilirea regulilor privind documentele externe.
  6. Cerinte referitoare la identificarea, pastrarea, protectia, retragerea si arhivarea inregistrarilor calitatii, a caror mentinere demonstreaza functionarea Sistemului de Management al Calitatii.
  7. Cresterea profiturilor prin eficientizarea costurilor.
  8. Protejarea imaginii firmei prin prevenirea aparitiei neconformitatilor : reclamatii, alerte/retrageri de produse, interventii ale autoritatilor si sanctionari, etc.

De ce ISO 9001

  1. Definirea politicii conducerii privind calitatea, obiectivele si tintele de atins.
  2. Orientarea politicii organizatiei catre client, in scopul satisfacerii cerintelor acestuia.
  3. Organizarea functionala cu responsabilitati pe nivele ierarhice bine definite.
  4. Definirea functiilor specifice de supraveghere a Sistemului de Management al Calitatii.
  5. Definirea proceselor de comunicare in interiorul organizatiei si analiza periodica a functionarii Sistemului de Management al Calitatii.

Avantajele implementarii Sistemului de Management al calitatii in conformitate cu ISO 9001:

  1. Prestigiul companiei.
  2. Eliminarea concurentei.
  3. Crearea unei imagini favorabile.
  4. Demonstrarea profesionalismului si seriozitatii firmei.
  5. Focalizarea pe client si imbunatatirea continua.
  6. Cresterea cifrei de afaceri.
  7. Agreerea ca furnizor autorizat pentru posibilii clienti.
  8. Cresterea profiturilor si eficientizarea costurilor.
  9. Gestionare corespunzatoare a proceselor.
  10. Largirea pietelor de desfacere si extindere pe pietele externe.
  11. Cresterea vanzarilor.
  12. Participarea la licitatii si adjudecarea unor proiecte.

Etapele implementarii sistemului de management al calitatii

  1. Analiza diagnostic a organizatiei.
  2. Stabilirea politicii si a obiectivelor în domeniul calitatii de catre managementul de vârf.
  3. Constituirea Departamentului Calitate.
  4. Instruirea personalului.
  5. Identificarea proceselor sistemului de management al calitatii, stabilirea indicatorilor de performanta.
  6. Elaborarea documentelor sistemului de management al calitatii.
  7. Instruirea personalului organizatiei în domeniul de audit intern al calitatii.
  8. Efectuarea de audit intern.
  9. Efectuarea de audit extern de secunda parte la furnizori.
  10. Stabilirea si aplicarea actiunilor corective/preventive.
  11. Revizia si definitivarea documentelor sistemului de management al calitatii.
  12. Efectuarea analizei de management.
  13. Efectuarea auditului de precertificare.