HACCP în conformitate cu standardele CODEX ALIMENTARIUS
HACCP reprezinta abrevierea pentru "Hazard Analysis and Critical Control Point". HACCP este obligatoriu din punct de vedere legal conform Regulamentul Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene nr. 852/2004/CE. HACCP este o metoda de operare structurata recunoscuta pe plan international, care ajuta organizatiile din industria alimentara dar si din alt domeniu de activitate in a identifica riscurile de siguranta alimentara, a le preveni si a respecta legislatia. Sistemul HACCP este structurat stiintific si identifica riscurile si masurile de control asociate lor pentru a asigura siguranta alimentara si calitatea produselor sau serviciilor oferite. HACCP este utilizat in toate etapele de productie si toate procesele de preparare a alimentelor. Toate organizatiile care joaca un rol in cadrul lantului alimentar de aprovizionare pot pune in aplicare principiile HACCP, indiferent de marimea lor sau de locatia geografica.
De ce HACCP
- Pentru a demonstra clientilor si autoritatilor că toate pericolele potenţiale sunt monitorizate si tinute sub control.
- Este garantia calitatii oferite pietei interne si externe.
- Contribuie la imbunatatirea imaginii firmei si credibilitatii pe pietele internationale, cat si fata de eventualii investitori.
- Cresterea increderii clientilor si salariatilor in companie, in capacitatea acesteia de a realiza exclusiv produse de calitate, in mod constant.
- Ca o recunoastere si prestigiu precum si posibilitatea de a va elimina concurenta
- Agreerea ca furnizor autorizat pentru clientii dumneavoastra.
- Cresterea profiturilor prin eficientizarea costurilor.
- Protejarea imaginii firmei prin prevenirea aparitiei neconformintatilor: reclamatii, alerte/retrageri de produse, interventii ale autoritatilor si sanctionari, etc.
Etapele de implementare sunt următoarele:
- Audit diagnostic de igienă si bune practici de lucru, la faţa locului pentru inspectarea locaţiilor, fluxurilor tehnologice, etc.
- Elaborarera documentelor sistemului de management al calitatii.
- Instruirea personalului din organizaţie.
- Consultanţă in implementarea si mentinerea sistemului.
- Evaluarea finală prin auditarea sistemului.
- Propunere de acţiuni corective.
- Audit de precertificare si acţiuni corective.